Kevätretki 2011

Turun Liikemiesyhdistys suuntasi kevätretkellään Naantaliin Kultaranta Resortiin tiistaina 24.5.2011.

Retkelle osallistui 80 henkeä, joista 14 kisasi yhdistyksen historian ensimmäisessä golf-kilpailussa. Golfaajat aloittivat retken jo puoliltapäivin. Muut osallistujat saapuivat Kultarantaan muutamaa tuntia myöhemmin ja saivat valita kokeilevatko golfia opastetusti vai tutustuvatko salakuljetuksen historiaan ja Pirtunäyttelyyn. Muutama uskalias lähtikin tihkusadetta uhmaten kokeilemaan golfia Golf Pron johdolla.

Pirtunäyttelystä kiinnostuneet saivat kuulla kiinnostavia tarinoita salakuljetuksen historiasta, joka Turun saaristossa onkin varsin rikasta. Oppaan kertomusten jälkeen osallistujat pääsivät tutustumaan Kultarannan vanhan päärakennuksen kellarissa sijaitsevaan Pirtunäyttelyyn.

Kello kuuden aikaan viimeinenkin golfaajien ryhmä sai kierroksensa päätökseen. Kun koko osallistujajoukko oli koolla, kohotettiin yhteinen tervetuliaismalja, jonka jälkeen kuultiin Kultaranta Resortin esittely. Kohteen historian alkutaipaleesta kertoi idean isä ja toinen kohteen omistajista Pekka Jokisuu. Kultaranta Resortin rakentaminen alkoi vuonna 2004 ja golf kenttä aukesi vuonna 2007 juhannuksen jälkeen. Aluetta on kehitetty vauhdilla viime vuosien aikana ja parhaillaan on vireillä on muun muassa Marina-hanke. Jokisuu kertoi, että Marinan rakentaminen alkaa vuonna 2012 ja sinne tulee 150 venepaikkaa, loft-asuntoja, kahvila sekä kelluva kylpylä.

Kultaranta Resortin toimitusjohtaja Mikko Ikäheimo puolestaan kertoi Kultaranta Resortin nykyisestä toiminnasta. Kultaranta työllistää ympärivuotisesti 10-15 henkeä ja kesän aikaan noin 65 kausityöntekijää. Ydinpalveluita ovat kokous- ja ohjelmapalvelut, golf, majoitus- ja ravintolapalvelut sekä liikunta- ja hyvinvointipalvelut. Esityksistä kävi myös ilmi, että kaikki Kultaranta Resortin tilat lämpeävät maalämmöllä ja että golf kenttien kastelussa hyödynnetään kenttien keskellä olevia kastelualtaita.

Kiinnostavien puheenvuorojen jälkeen oli aika jakaa golf-kisan palkinnot. Kisan voittoon golfasi Jussi Rantanen (HGCC), joka kertoi kanssapelaajien alkaneen ounastella hänen voittoaan jo muutama reikä ennen kierroksen päätöstä.
Voittajalle ojennettiin voittopokaalin lisäksi yhdistyksen kiertopalkinto. Tulevina vuosina kiertopalkinnosta kisataan mahdollisesti myös muissa lajeissa kuin golfissa. Toiseksi pistebogey-kisassa sijoittui Eero Pekuri (Auragolf) ja kolmanneksi Leo Kjisik (HGCC), joka voitti myös lähemmäs lippua kisan.

Illan päätteeksi nautittiin maistuvasta buffet-iltapalasta. Kiitos kaikille osallistujille ja Kultaranta Resortille onnistuneesta retkestä. Erityiskiitos sinnikkäille golfaajille, jotka tuulisesta ja sateisesta säästä huolimatta palasivat kentältä hymyssä suin.