Ajankohtaisfoorumi 2016

Turun Liikemiesyhdistyksen ajankohtaisfoorumi järjestettiin Liedon Vanhalinnassa

Turun Liikemiesyhdistyksen ajankohtaisfoorumi järjestettiin Liedon Vanhalinnan Kartanoravintolassa 12.10.2016. Ajankohtaisfoorumin teemoina olivat Turun yliopiston profiloituminen yrittäjyysyliopistona, yliopiston uusi strategia sekä varainkeruu.

Puhujina tilaisuudessa oli Turun yliopiston kehitysjohtaja Riitta Mustonen (kuvassa yllä) ja varainhankintajohtaja Hannu Kokkonen (kuvassa alla). Kehitysjohtaja Mustonen avasi yliopiston strategiaa ja yrittäjyysyliopistokonseptia. Erityisesti painotettiin Turun yliopiston johtavaa asemaa yrittäjyyden tutkimisessa ja opettamisessa. Esiin nousi myös yliopiston 3.11. järjestettävä yrittäjyyspäivä (ks. http://www.yrittajyysyliopisto.fi/osallistu-turun-yliopiston-yrittajyyspaiva-3-11-2016/) Varainhankintajohtaja Kokkonen valoitti yliopiston varainhankinnan nykytilannetta ja tulevaisuuden näkymiä.

Myös Turun kauppakorkeakoulun dekaani, professori Markus Granlund, käytti tilaisuudessa puheenvuoron avaten mm. suomalaisten yliopistojen tilannetta ja kilpailua muuttuvassa toimintaympäristössä. Professori Granlund on myös Turun Liikemiesyhdistyksen jäsen.

Puheenvuorojen jälkeen nautittiin maittava iltapala – tarjoilusta vastasi Herkkupiste Catering Turku.

Ruokailun ohessa museonjohtaja Hannele Lehtonen kertoi Vanhalinnan historiasta ja meneillään olevista näyttelyistä.

Yhdistys kiittää Riitta Mustosta, Hannu Kokkosta, Markus Granlundia sekä Hannele Lehtosta mielenkiintoisista esityksistä sekä erityisesti jälkimmäistä mainiosti hoidetuista tilajärjestelyistä ja vieraanvaraisuudesta.