Liikemiesyhdistyksen jäsenistö

Turun Liikemiesyhdistyksen jäsenet ovat kautta aikojen edustaneet monipuolisesti turkulaista liike-elämää ja siihen liittyvää asiantuntemusta.

Tarjoamme jäsenillemme yhteisiä jäsentilaisuuksia sekä mahdollisuuden päästä vaikuttamaan Turun seudun elinkeinoelämään ja yrittäjyyteen. Toimimme yhteyksien luojana ja kontaktiverkostona sekä ammattilaisten tapaamis- ja keskustelufoorumina.

Yhdistykseen kuuluu nykyisin yli 300 jäsentä. Yhdistyksen jäsenmaksu vuonna 2016 on 25 €/vuosi.

Uudet jäsenet tervetulleita

Yhdistyksen jäseneksi pääsee jokainen liikealalla johtavassa asemassa työskentelevä tai muulla alalla toimiva yhdistyksen tarkoitusta harrastava henkilö. Johtokunta hyväksyy uudet jäsenet. Jäsenyyttä hakevalla tulee olla kaksi Turun Liikemiesyhdistyksen jäsentä suosittelijanaan.

Voit halutessasi tutustua yhdistyksen sääntöihin ja ottaa yhteyttä toiminnanjohtajaan tai johtokunnan jäseniin.

Mukana myös liikenaisia

Vaikka yhdistyksen nimi viittaa liikemiehiin, myös liikenaiset ovat jo pitkään olleet aktiivisesti toiminnassa mukana. Liikemiesyhdistyksen ensimmäinen naisjäsen, Vanu-mammana tunnettu Aline Grönberg, valittiin jäseneksi jo 1930-luvulla.

Naisten osuus jäsenmäärästä on kasvanut ja on nykyään noin 15 prosenttia. Vuosina 2001–2006 yhdistyksen puheenjohtajana oli toimitusjohtaja Paula Palmroth, joka toimi johtokunnan jäsenenä vuoden 2013 loppuun asti. Vuodesta 2010 lähtien varapuheenjohtajana on ollut professori Heli Marjanen. Johtokuntaan on vuodesta 2014 kuulunut toimitusjohtaja Marja-Terttu Rantanen, vuodesta 2015 Vice President Elina Herrala ja vuodesta 2016 toimitusjohtaja Tuija Rompasaari-Salmi.

OLETKO KIINNOSTUNUT LIITTYMÄÄN JOUKKOOMME?

Yhdistyksen kunniajäsenet

Kunniajäseneksi yhdistykseen voidaan kutsua henkilöitä, jotka erityisellä innolla ja pitkäaikaisella toiminnalla ovat edistäneet yhdistyksen tarkoitusta.

• Matti Löyttyniemi, 2017
  • Mauno Mäki, pankinjohtaja
  • Lauri Katara, FM
  • Akseli Hietakari, kauppaneuvos