Syyskokous 2008

Lindorff

Turun Liikemiesyhdistyksen sääntömääräinen syyskokous pidettiin keskiviikkona 26.11.2008 klo 18.00 Lindorff Oy:n toimitiloissa, osoitteessa Joukahaisenkatu 6.

Tilaisuus aloitettiin syyskokouksella, jonka puheenjohtajaksi valittiin yhdistyksen puheenjohtaja Risto Korpela, sihteeriksi toiminnanjohtaja Juulia Räikkönen ja pöytäkirjan tarkastajiksi Pertti Ruohonen ja Tero Toponen.

Syyskokous päätti, että yhdistyksen puheenjohtajana jatkaa toimitusjohtaja Risto Korpela ja varapuheenjohtajana KTT Arto Suominen. Myös erovuoroiset johtokunnan jäsenet: Antti Asanti, Jukka Korhonen, Taru Narvanmaa, Tapio Reponen ja Ilpo Siro valittiin yksimielisesti jatkamaan tehtävissään seuraavan kaksivuotiskauden ajan.

Yhdistyksen jäsenmaksu 20 € ja kannattajajäsenmaksu 50 € päätettiin pitää ennallaan vuonna 2009. Lisäksi syyskokous hyväksyi talousarvion vuodelle 2009 ja valitsi tilintarkastajiksi KHT Mika Kaarisalon ja KHT Kalle Laaksosen sekä varatilintarkastajiksi HTM, tilintarkastaja Kari Haukijärven ja diplomiekonomi Tor-Erik Schoultzin.

Ilmoitusasioina todettiin, että yhdistyksen toiminnanjohtaja KTM Juulia Räikkönen jää äitiyslomalle ja vuoden 2009 alussa toiminnanjohtajana aloittaa KTM Taina Paju.
Lisäksi kerrottiin, että Liikesivistysrahasto jakaa Turun Liikemiesyhdistys ry:n 100-vuotisjuhlarahastosta 4000 euron apurahan KTM Essi Sarulle, joka opiskelee Turun kauppakorkeakoulussa ja valmistelee väitöskirjaansa aiheesta ”Henkilöstöstrategian luominen ja osaamisen johtaminen pienissä asiantuntijaorganisaatioissa”.

Kokouksen jälkeen Lindorffin edustajat Kenneth Bergman(Segment Manager, Banks, Insurance, Finance) ja Turkka Kuusisto (johtaja, SME-liiketoimintayksikkö) esittelivät yrityksen toimintaa ja tuotteita. Lindorffin toiminnan tarkoituksena on ”auttaa asiakkaitaan löytämään uusia asiakkaita, tekemään enemmän kauppaa ja saamaan rahat nopeammin tilille”. Yrityksessä työskentelee 400 myynnin, taloushallinnon ja asiakaspalvelun ammattilaista, ja lähes kaikki heistä Turussa. Lindorffin juuret ovat vahvasti Turussa, vuonna 1966 perustetussa perintäyritys Contantissa, joka 2004 yhdistyi norjalaisen Lindorff Holding AS:n kanssa muodostaen Lindorff Groupin. Lindorffin toimintaa on laajennettu perinnästä laskutukseen, myyntiin ja saatavien ostoon. Toimialoja yrityksellä on viisi: Pankit, rahoitus ja vakuutus, Tukku- ja vähittäiskauppa, Tele- ja energiayhtiöt, Kunnat ja julkiset organisaatiot sekä Pk-yritykset.

Pk-liiketoiminnan johtaja Turkka Kuusisto kertoi, että Lindorffin toiminta oli pitkään fokusoitu suuriin yrityksiin, mutta vuoden 2008 alussa yritys ryhtyi erityisesti panostamaan myös pieniin ja keskisuuriin yrityksiin. Tarkoituksena on saattaa isojen yritysten palvelut myös pk-yrityksille, joiden osuus Suomen yrityksistä on 99,8 % eli kasvupotentiaali on varsin suuri. Kuusisto mainitsi, että Lindorffin tunnettuus pk-yrityksissä on selvästi heikompi kuin suurissa yrityksissä ja lisäksi prosesseja ja tuotteita on muokattava pk-yrityksille paremmin sopiviksi. Pk-yrityksille suunnatuista tuotteista Kuusisto esitteli Lindorff Veturin ja Lindorff Siiman.

Lindorff Oy

Lindorff on johtava asiakkuuksien hallintaan ja saatavien hallintaan liittyvien palvelujen tarjoaja Euroopassa. Autamme asiakkaitamme löytämään uusia asiakkaita, tekemään enemmän kauppaa ja saamaan rahat nopeammin tilille. Palvelumme kattavat myynnin ja taloushallinnon toiminnot asiakastietojen hallinnasta ja asiakasvalinnasta laskutukseen, perintään ja saatavien ostoon.

Toimimme kymmenessä maassa: Norjassa, Ruotsissa, Tanskassa, Hollannissa, Saksassa, Virossa, Latviassa, Liettuassa, Venäjällä ja Suomessa.

Liikevaihtomme vuonna 2007 oli yli 350 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä
2 000. Suomen henkilöstömäärä on yli 400, joista noin 400 Turussa.

wwww.lindorff.com