Kevätretki Tammiluodon viinitilalle

Liki yhdeksänkymmentä Turun Liikemiesyhdistyksen jäsentä tutustui Tammiluodon viinitilaan yhdistyksen kevätretkellä.

Sää suosi Turun Liikemiesyhdistyksen kevätretkeä tiistaina 1.6.2010. Aurinkoista ja lämmintä iltaa vietettiin Länsi-Turunmaalla Tammiluodon viinitilalla. Illan isäntänä oli viinitilan isäntä Timo Jokinen.

Vierailun aluksi Jokinen kertoi Tammiluodon historiasta ja nykypäivästä. Tammiluoto on vuonna 1961 perustettu omenatila ja se on ollut nykyisillä omistajillaan vuodesta 1988. 1990-luvun puolivälissä lakimuutos mahdollisti tilaviinien myynnin suoraan tiloilta. Tällöin myös Tammiluodossa alettiin hyödyntää ylijäämä omenoita, jotka olivat liian pieniä myyntiin. Viinien valmistus on niistä päivistä laajentunut ja nykyisin valikoimaan kuuluu puna-, rose- ja valkoviinejä, kuohuviiniä sekä likööriä. Vierailulla yhdistyksen jäsenet pääsivätkin maistamaan kolmea Tammiluodon omaa viiniä.

Illan isännän puheenvuoron ja viinien maistelun jälkeen päästiin nauttimaan maittavasta buffet-illallisesta. Eloisa puheensorina säesti ruokailua kun mukana olleet vaihtoivat kuulumisia.  Ruokailun jälkeen yhdistyksen puheenjohtaja Risto Korpela kiitti Jokista ja ojensi tälle yhdistyksen 100-vuotishistoriikin.

Vierailun päätteeksi oli mahdollista tutustua Tammiluodon viinitupaan ja asioida viinipuodissa. Lämmin kiitos kaikille mukana olleille mukavasta retkestä. Erityinen kiitos illan isännälle.