Scroll Top
Yhdistys vieraili laajentuvassa Myllyssä

Yhdistys vieraili laajentuvassa kauppakeskus Myllyssä

Turun Liikemiesyhdistys avasi syksyn toimintansa tutustumalla kauppakeskus Myllyn laajennukseen ensimmäisenä vierailevana ryhmänä. Tilaisuutta oli isännöimässä kauppakeskuksen toimitusjohtaja Pertti Vikkula ja tämän apuna Janne Suominen. Tilaisuus keräsi paikalle n. 70 laajennuksesta kiinnostunutta osallistujaa.

Tilaisuuden alussa Vikkula toivotti yhdistyksen jäsenet tervetulleiksi. Nykyisestä aulasta lähdettiin suoraan kierrokselle tarkastelemaan Myllyn laajennusosaa. Vikkula esitteli Myllyä erityisesti siitä näkökulmasta, miten kauppakeskusta on modernisoitu. Erityisesti elämyksellisyys ja viihtyminen korostuvat Myllyssä sen avautuessa marraskuussa 2015. Uusia liiketiloja laajennuksen myötä Myllyyn tulee 60 ja tämän jälkeen kauppakeskuspalvelee asiakkaitaan yhteensä 160 liikkeen voimin. Kantavana teemana Myllyssä on otettu neljä vuodenaikaa, mikä näkyy erilaisissa rakenteissa, sisustuksessa ja valaistuksessa.

Uutta ovat myös moderni muotikatu, jossa lanseerataan suomalaisille uusia vaateliikkeitä sekä uudistettu ravintolamaailma. Ravintoloissa keskitytään autenttisten ravintolaelämysten tarjontaan ympäri maailmaa. Puhutaan hybridimallista, jossa jokainen ravintola säilyttää oman ruokailutilansa, mikä korostaa ravintoloiden identiteetin säilymistä. Uusia ravintoloita avataan yhteensä seitsemän, minkä lisäksi olemassa olevia ravintoloita uudistetaan. Lapsiperheitä huomioidaan, kun uutuutena avataan leikkihuone ja yleistilat mukavoituvat, kun käytäville tulee oleskelutilaa. Liikkeissä on keskitytty niin sanottujen ankkuriliikkeiden tukeen, joka mahdollistaa pienempien kauppojen menestymisen näiden rinnalla. Myllyssä avaa ovensa muun muassa norjalainen XXL, minkä ohella myllyssä toimii 7 muuta urheiluliikettä. Muutoksilla Mylly pyrkii vahvistamaan asemaansa laajimpana urheiluvälineiden tarjoajana.

Vikkulan mukaan nykyaikaiselle kauppakeskukselle tyypillistä on sen hyvä saavutettavuus. Mylly avaa kokonaisuudessaan yhden uuden sisäänkäynnin ja kauppakeskusta pääseekin lähestymään yhä useammasta suunnasta. Samoin parkkitiloihin on keskitytty. Mylly palvelee turku- ja raisiolaisten lisäksi useita maaseudulta tulevia ja parkkitilan määrää kasvatetaan. Samaan aikaan parkkitiloihin asennetaan valo-ohjattu telematiikka, jonka on arvioitu tehostavan pysäköintiä jopa 20%.

Myllyn laajennus on liiketoiminnallisesti merkittävä ja kokonaisuudessaan puhutaan 50 miljoonan investoinnista. Kysyntä on mahdollistanut laajennuksen ja avaamishetkellä pitkien sopimusten osuus on merkittävä 94%. Avaus hetkellä tilan vuokrausaste on 92%, mikä on suhteellisen korkea 94% maksimi vuokrausasteesta. Kierros ja liiketoiminnalliset näkymät kiinnostivat osallistujia ja keskustelua jatkettiin iltapalan merkeissä Myllyn ravintolamaailmassa. Vikkula nosti esiin, että kaupan sähköistyessä kauppakeskuksen rooli on tärkeä elämyksien tarjoajana ja asiakkaille pitää tuoda hyviä syitä tulla kauppakeskukseen vierailemaan.

Yhditys kiittää kauppakeskus Myllyä ja Pertti Vikkulaa mielenkiintoisesta esittelystä!