Ajankohtaisfoorumi 2017

TURUN LIIKEMIESYHDISTYKSEN AJANKOHTAISFOORUMI PUREUTUI TALOUDEN NÄKYMIIN

Turun Liikemiesyhdistyksen ajankohtaisfoorumi järjestettiin maanantaina 2.10. kokouskeskus Maunon Presidentti auditoriossa. Ajankohtaisfoorumiin oli ilmoittautunut reilu 70 yhdistyksen jäsentä.

Tilaisuuden aluksi palkittiin Vuoden turkulainen liikemies, vuosimallia 2017, Hanna Halme, PerkinElmer Oy. Yhdistyksen johtokunnan puheenjohtaja Lasse Lindholm luovutti Hannalle palkintolaatan.

Lyhyen palkitsemisseremonian ja asiaankuuluvien kiitospuheiden jälkeen tilaisuus jatkui ajankohtaisfoorumin alustajien esityksillä. Ensimmäisenä puheenvuoron sai Tj Risto Murto, Varma. Risto jakoi esityksessään positiiviset uutiset koskien sekä Varmaa että myös Suomen ja maailman taloutta.

Toisena äänessä oli Tj Heikki Ajanko, Stera-Group Oy. Heikki puhui kattavasti Varsinais-Suomen teknologiateollisuuden näkymistä ja ilmaisi huolensa positiivisen vireen kestävyydestä.

Kolmantena vuoroon pääsi Tj Auli Hänninen , YTK, 1.11.2017 alk. tj Perheyritysten Liitto Ry. Auli esitteli kattavasti YTK:n toimintaa ja kertasi omaa aikaansa YTK:n toimitusjohtajana.

Neljäs puhuja, Tj Juha Hietarinta, LST-Group Oy, toi puheenvuorossaan esiin pk-yritykset ja työnantajan kasvaneen vastuun merkityksen työllisyystilanteen kehityksessä.

Viimeinen puhuja oli Turun AMK:n toimitusjohtaja Vesa Taatila. Vesan puheenvuoro käsitteli Varsinais-Suomen alueen koulutustarvetta ja sen kehittymistä sekä vertasi koulutusmääriä Suomen suurkaupungeissa.

Alustusten jälkeen osallistujat pääsivät vielä nauttimaan myöhäisen lounaan. Turun Liikemiesyhdistys kiittää kaikkia alustajia sekä osallistujia mielenkiintoisista esityksistä ja keskustelusta.