Lahjoitus Turun yliopiston varainkeruuseen

Turun Liikemiesyhdistys lahjoitti 20 000 euroa Turun yliopiston varainkeruuseen

Turun Liikemiesyhdistys luovutti maanantaina 23.5. 20 000 euron lahjashekin Turun yliopiston rehtorille Kalervo Väänäselle ja varainhankintajohtaja Hannu Kokkoselle yliopiston päärakennuksen hallintohuoneessa. Tehty lahjoitus kohdistuu Turun kauppakorkeakoululle ja täydentää aikaisemmin tehtyä, suuruudeltaan myöskin 20 000 €, lahjoitusta Turun kauppakorkeakoulun tukisäätiölle.

Lahjoituksen merkittävyyttä lisää valtion tarjoama vastinrahoitus, joka voi olla jopa kolminkertainen suhteessa yliopistojen varainkeruussa hankkimaan pääomaan.

Lahjoituksen luovutustilaisuus oli vapaamuotoinen ja tilaisuuden aikana keskusteltiin muun muassa Turun yliopiston ja Turun Liikemiesyhdistyksen mahdollisista yhteisistä tapahtumista ja yhteistyömahdollisuuksista.

Kuvaaja: Hanna Oksanen/Turun yliopiston viestintä