1934
Liikemiesyhdistyksen ensimmäinen naisjäsen, Aline Grönberg, valittiin jo 1930-luvulla. Hän syntyi Turussa vuonna 1871 ja toimi koko ikänsä tekstiilialalla. Oltuaan ensin muiden yritysten palveluksessa hän perusti vuonna 1908 Turun Vanuliikkeen, josta vuonna 1944 tuli Turun Vanu Oy. Yrityksellä oli sivuliikkeitä Helsingissä ja Salossa...

Kotikaupungissaan Aline Grönberg tunnettiin Vanu-Mammana. Hänen heikko suomen kielen taitonsa oli monien hänestä kertovien kaskujen aiheena. Hän oli innokas järjestöihminen ja kuului useisiin kymmeniin yhdistyksiin. Useimmat näistä olivat ruotsinkielisiä, mutta kuten Liikemiesyhdistyksen jäsenyys osoittaa, hän oli mielellään ja ujostelematta tekemisissä myös Turun suomenkielisten kanssa. Hänelle myönnettiin kauppaneuvoksen arvo vuonna 1940. Aline Grönberg kuoli vuonna 1950.