Kevätkokous Raision kaupungintalolla

29.3.2007 Pidettiin Turun Liikekiesyhdistyksen sääntömääräinen vuosikokous Raision kaupungintalon valtuustosalissa. Kokouksessa hyväksyttiin tilinpäätös ja myönnettiin vastuuvapaus.

Kokouksen lopuksi Paula Palmroth kutsuttiin yhdistyksen kunniajäseneksi. Yhdistyksen puheenjohtaja Risto Korpela luovutti kunniakirjan ja korosti, että Paula Palmroth on kuuden puheenjohtajuusvuotensa aikana täyttänyt kunniajäsenyyden edellytykset kirkkaasti.

Paula Palmrothin puheenjohtajuuskaudella toteutettiin huomattava määrä erilaisia projekteja, jotka huipentuivat 100-vuotisjuhlallisuuksiin ja yhdistyksen uuden lipun vihkimis- ja naulaustilaisuuteen. Lisäksi Paula Palmrothin kaudella muun muassa kirjoitettiin yhdistyksen 100-vuotishistoriikki, perustettiin Liikesivistysrahaston yhteyteen nimikkorahasto ja saatiin yhdistykselle kotisivut.

Kokouksen jälkeen Raision kaupunginjohtaja Kari Karjalainen kertoi Raision kaupungin vetovoimasta ja toiminnasta niin yritystoimintaa kuin laadukasta asumistakin tukevana kaupunkina.

Yritystoiminnan sijaintipaikkakunnan valintaan vaikuttavat muun muassa kunnalliset ja kaupalliset palvelut, maine
ja vetovoima, elinkeinoelämän klusterit, hintataso, rakennuspaikat ja kunnan nopea ja hyvä palvelu esimerkiksi kaavamuutosten yhteydessä. Raisio on muutoskykyinen, joustava ja elinkeinoelämän tarpeita ymmärtävä kunta. Karjalainen korosti luottamuksellisen toiminnan, aikataulujen pitämisen ja infrastruktuurin toimivuuden sekä henkilökohtaisten suhteiden ja julkisuuden merkitystä elinkeinoelämän sijaintipäätöksissä. Asumisessa Raisio pyrkii turvaamaan monipuolisten asuinmuotojen ja lähipalvelujen säilymisen hyvällä aluesuunnittelulla.

Kuulimme sekä Raision menestyksekkäästä historiasta ja Ohikulkutien alueen kehittymisestä että tulevaisuuden suunnitelmista, pohjoisen yritysalueen, Nuorikkalan merellisen asuntoalueen ja Raision keskustan kehittämissuunnitelmista. Esityksen jälkeen käytiin vilkasta keskustelua muun muassa autokaupan keskittymisestä Ohikulkutien varteen, kuntaliitoksista, Myllyn ja Ikean alueen liikenneratkaisuista, Raision asemasta vesi- ja jätehuollossa sekä työvoiman riittävyydestä.