Yritysvierailu Elomatic Oy:hyn

Sateisesta säästä huolimatta reilut 50 Turun Liikemiesyhdistyksen jäsentä osallistui yritysvierailulle Elomatic Oy:hyn 28.10.2021. Kurja sää unohtui, kun pääsimme kuuntelemaan Elomatic Oy:n toimitusjohtajan Patrik Rautaheimon alustusta yrityksen liiketoiminta-alueista. Patrikin esitys herätti runsaasti kiinnostusta sekä kysymyksiä. Jäseniä kiinnosti esimerkiksi osaavan työvoiman rekrytointi. Patrik totesi rekrytoinnissa onnistumisen olevan Elomaticille ensisijaisen tärkeää. Patrikin alustuksen jälkeen meille elämästään ja urastaan kertoi Ari Elo,  Elomaticin perustaja, teollisuuneuvos ja Vuoden turkulainen liikemies vuosimallia 2019.

Ari Elo syntyi Sauvossa, mutta muutti Turkuun Martinkadulle jo teininä. Pippurimyllyn paikalla sijainneen Martinex -baarin työntekijä merkkasi nuoren Arin ruokailut sinikantiseen kirjaan, josta ne päätyivät Arin isän maksettaviksi. Sinistä merkittävämpi väri Arin uralla on ollut valkoinen. Ari on ahkeroinut urastaan suuren osan Valkoisessa talossa ensin Wärtsilän työntekijänä ja vuodesta 1999 Valkoinen talo on toiminut Elomatic Oy:n pääkonttorina. Insinöörin ura oli aina Arille selvä valinta. Polilta Ari valmistui vuosikurssinsa melkein ensimmäisenä eli toiseksi nopeimmin alle viidessä vuodessa. Viimeisenä Ari sai olla mukana ampumassa Örön 12 tuumaisia tykkejä.

Ari on eläköitynyt urastaan Elomaticin parissa, mutta miestä pitää kiireisenä Elon travel (https://www.facebook.com/ElonTravel),  jonka puitteissa Ari matkaa maailmalla kuvaamassa lyhyitä videoita. Kotiin viemisiksi yhdistyksen jäsenet saivat Elomaticin 50-vuotishistoriikin, joihin Ari pääsi lopuksi urakoimaan omistuskirjoituksia. Turun Liikemiesyhdistys kiittää Elomatic Oy:tä onnistuneesta vierailusta.