Vuoden turkulainen liikemies 2019
Ari
Elo

Turun Liikemiesyhdistys on valinnut Vuoden turkulaiseksi liikemieheksi Elomatic-yhtiöiden perustajan Ari Elon. Palkinto luovutettiin Turun Liikemiesyhdistyksen syyskokouksessa 21.11.2019.

Vuoden turkulaiseksi liikemieheksi valitaan henkilö, joka on auttanut synnyttämään kestävää menestystä liike-elämässä, osoittanut kykyä liiketoiminnan jatkuvaan uudistamiseen sekä osaltaan vaikuttanut positiivisesti alueen työllisyyteen. Hän on toiminut esimerkkinä ja suunnannäyttäjänä, ja ansiokkaasti nostanut Turun ja Varsinais-Suomen profiilia.

Ari Elon henkilökohtaiset ansiot Turun talousalueen elinkeinoelämän hyväksi ovat merkittävät. Elon liikemies-, tekniikka- ja suunnitteluinnovaatioiden kautta sekä koko henkilökunnan sitoutuneella panoksella konsernista on kasvanut erittäin merkittävä, korkeatasoisen suomalaisen osaamisen ylläpitäjä ja maailmalleviejä.

Lasse Lindholm

Turun Liikemiesyhdistyksen johtokunnan puheenjohtaja

Näkyvällä kiitoksella positiivinen vaikutus

Teollisuusneuvos ja diplomi-insinööri Elo perusti suunnittelutyötä, teknistä konsultointia, ohjelmistokehitystä ja projektihallintaa tekevän Elomaticin vuonna 1970. Hänen johdossaan yhtiö kehittyi, laajensi toimintaansa ja investoi suunnittelumalliteknologiaan. Nykyään Elo toimii Elomaticin hallituksessa ja on aktiivisesti mukana yrityksen toiminnassa. Perustamisestaan asti Elomatic-konserni on ollut tasaisessa ja voimakkaassa kasvussa. Konserni työllistää pelkästään Suomessa 800 tekniikan ammattilaista, joista suurin osa työskentelee Turun talousalueella.

Dubrovnikissa lomaileva Elo ilahtui palkinnosta ja kiitti Liikemiesyhdistystä videotervehdyksellä. Ari Elo on mielissään siitä, että Turun Liikemiesyhdistys jakaa yrittäjille kiitosta hyvästä työstä.

Uskon, että toiminnasta annettu näkyvä kiitos antaa energiaa ja motivaatiota laajemminkin ympäristöön.

Ari Elo