Syyskokous ja pikkujoulujuhlat

Yhdistyksen syyskokous pidettiin tänä vuonna 17.11. Hotel Kakolassa. Syyskokouksen puheenjohtajana toimi yhdistyksen kunniajäsen ja entinen johtokunnan puheenjohtaja Paula Palmroth. Syyskokous valitsi pöytäkirjantarkastajaksi yhdistyksen entisen johtokunnan jäsenen Jukka Korhosen sekä Samuli Tuomikosken. Sihteerinä toimi yhdistyksen toiminnanjohtaja Elina Järvinen.

Syyskokous valitsi Heikki HedmaninMarja-Terttu Rantasen sekä Juha Tammisen jatkamaan yhdistyksen johtokunnassa tulevalle kaksivuotiskaudelle. Roy Kanerva ja Antti Kanervisto ilmoittivat jättävän paikkansa johtokunnassa. Molemmat kuitenkin jatkavat ensi vuonna ansiokasta työtänsä yhdistyksen eteen sijoitustoimikunnan jäseninä. Roy Kanerva on viime vuosina isännöinyt Liikemiesgolfia ja jatkaa tässä tehtävässä.

Syyskokous valitsi uusiksi johtokunnan jäseniksi Voi Veljet Oy:n toimitusjohtajan Janne Juvosen, Suomen Vero- ja Lakipalvelut Oy:n toimitusjohtajan, yrittäjä Valpuri Kulovaaran ja Treston Oy:n talouspäälikkö Arto Utriaisen. Liikemiesyhdistys onnittelee johtokunnan uusia jäseniä.

Tämän lisäksi syyskokous päätti sääntömuutoksesta koskien etäosallistumista yhdistyksen kokouksiin. Sääntömuutos on merkitty sinisellä alla olevaan otteeseen yhdistyksen säännöistä.

Yhdistyksen kokouksia pidetään niin usein, kuin johtokunta katsoo sen tarpeelliseksi, tai milloin vähintään kymmenesosa yhdistyksen jäsenistä on kokouksen kokoon kutsumista johtokunnalta kirjallisesti pyytänyt. Yhdistyksen kokoukseen voidaan osallistua johtokunnan niin päättäessä tietoliikenneyhteyden tai muun teknisen apuvälineen avulla kokouksen aikana.

Turun Liikemiesyhdistys ry:n säännöt Luku 4 19§

Syyskokouksen päätyttyä yhdistyksen jäsenet pääsivät kiertämään Hotel Kakolassa. Hotellikierros päättyi kirkkosaliin. Olli Ojala muistutti juhlakansaa, että kirkkosalissa on Suomen ainoa kirkkona anniskeluoikeudet. Pikkujoulujuhlan aluksi yhdistyksen puheenjohtaja Lasse Lindholm kohotti tervetuliaismaljan, jonka jälkeen julkistettiin Vuoden turkulainen liikemies 2021 -palkinnon saajat.

Turun Liikemiesyhdistys palkitsi Olli Ojalan Vuoden turkulaisena liikemiehenä vuosimallia 2021. Vuoden turkulainen liikemies 2021 elämäntyö -tunnustuksen sai Jussi Hakala. Molemmat palkitut pitivät lyhyen alustuksen urastaan ja elämästään. Voit lukea lisää Jussin ja Ollin mietteitä täältä.

Tämän jälkeen iltaa jatkettiin ruuan ja juoman parissa. Illan aikana kuultiin yhdistyksen puheenjohtaja Lasse LIndholmin puhe Aline ”Vanumamma” Grönbergistä, jonka syntymästä tulee kuluneeksi 150-vuotta tänä vuonna. Juhlan kunniaksi yhdistyksen jäsenet saivat uunituoreen Aline Grönbergin elämästä kertovan kirjan kotiinviemisiksi.